www.zslukasove.cz

úterý 14. dubna 2020

Středa 15. 4. 2020

Dobré ráno, Plavčíci.
Vy jste mi ale kuchtíci a pomocníci. :-) Děkuji za fotky, kde vážíte mouku, ovoce, máslo. Maminka z Vás musí mít radost. Doufám, že ještě nějaké fotky přibudou. ;-)

Český jazyk

Vlastní jména nemají jej lidé, ale taky zvířata.



Pejsek na obrázku se jmenuje Alík. Můj pejsek je fenka, jmenuje se Žanetka. Náš třídní maskot je Hafík.
Jak se jmenuje tvůj pejsek Dominiku, Lauro...
Jak se jmenuje vaše zvířátko doma? Jeho vlastní jméno není želva, králík, morčátko, andulka, ale například Pepík, Žofka, Ťulík.

Také pohádková zvířátka mají vlastní jméno. Dokážete je správně pojmenovat? Můžete si to ve dvou cvičeních vyzkoušet - první cvičení, druhé cvičení.

Pozor: Umíte na klávesnici napsat velké písmeno?

Velké písmenko napíšete, když zmáčknete klávesu Shift, někdy vypadá jako šipka nahoru. Pokud to nejde, poproste o radu rodiče.
Pokud nějakou odpověď nevíte, klikněte myší na políčko a zmáčkněte nápovědu. Tak zjistíte jedno písmenko.

Teď si přečtěte Zopakuj si na straně 76

Matematika

Pamatujete si, jak se nazývá jednotka, kterou používáte, když chcete něco zvážit?
TARTMA. - ppt indir
Ta větší jednotka je kilogram, ta menší je gram.

Dnes budeme měřit vše tekuté
Pamatujete si, když jsem stála u umývadla s metrem v ruce a chtěla změřit, kolik vody mi z kohoutku nateklo do hrníčku? Hrozně jste se chechtali, když jsem chtěla změřit proud vody. :-D Ono to nejde, že? Museli jsme vodu do něčeho obejmout. Třeba hrníček objímá čaj. Můžeme k tomu použít tuto odměrku. 
Orientační odměrka 1 l, polypropylenová - www.gastro-profi.cz
Objem měříme v litrech. Podívejte se na krabici od mléka. V krabici je 1 litr mléka.
Mléko trvanlivé Jihočeské Madeta - 1,5% polotučné v akci | Kupi.cz
2 krabice obsahují 2 litry mléka.
_____________________________

Míša koupila 2 litr mléka. Martin koupil 3 litry mléka. Kolik litrů mají dohromady?

Míša           ... 2l
Martin        ... 3l
dohromady ...?
______________
2l + 3l = 5l

Oba mají dohromady 5l mléka.

Teď vypočítejte na straně 55 příklady 6, 7, 8.
Příklad 7 vyřešte do sešitu a pošlete mi jej mailem.

Hotovo? Můžete se vrhnout na testík.

Psaní 

Napište stranu 3 z písanky

Prvouka

Posílám Vám prezentaci jarních kytek. Moc mě mrzí, že vám je nemůžu ukázat v přírodě nebo na zahrádce. Zrovna teď mi tu všechno kvete. Tak alespoň takto. 

Celý zbytek týdne si to opakujte, v pátek vás čeká testík. Nebojte se, můžete ho zkoušet na více pokusů, dokud nebudete mít jedničku. ;-)