www.zslukasove.cz

pondělí 13. dubna 2020

Úterý 14. 4. 2020

Dobré ráno, Plavčíci.
Doufám, že jste si během Velikonoc užili krásné počasí. Kluci, vyšmigrustovali jste maminky, aby byly zdravé? Holky, zaječely jste si pořádně? ;-)

Počasí zavelelo: Zpátky k učení! Tak jdeme na to.


Český jazyk

Opakování: 

Na prvním obrázku je rodina - dcera, maminka, tatínek, syn. Jsou to názvy osob. Každá osoba může mít své vlastní jméno

Dcera se bude jmenovat třeba Alenka Nováková, maminka Hanička Nováková, tatínek Petr Novák a syn Honzík Novák.
Vlastní jména píšeme s velkým počátečním písmenkem
Jak se jmenuje vaše maminka a tatínek? Dokážete napsat jejich jméno a příjmení? Zkuste tím překvapit rodiče.

Teď si otevřete knížku na straně 75 a napište do sešitu cvičení 3. Úkol mi pošlete nejpozději do pátku mailem.

Matematika

Jednotky hmotnosti:


Na nástěnce mi Tobiášek poslal fotku, kde pekl s babičkou koláč. Taky jsem moc ráda pekla s babičkou, když jsem byla malá. Babička měla takovou starou váhu a ta se mi moc líbila.

Stará kuchyňská váha 5kg | Prodej starožitností | ANTIK PRODEJ 
Jsou to takové dvě misky a mezi nimi dva zobáčky. Když jsou oba stejně vysoko, váží obě misky stejně. Už jste někdo takovou váhu viděli? Pokud ano, můžete přidat fotku na nástěnku.

Teď si otevřete knížku na straně 55/ cvičení 1. Babička má na jedné straně závaží a na té druhé jahody. Misky jsou v jedné rovině, zobáčky jsou stejně vysoko, jahody váží 1 kilogram (značíme kg).

Jak vypadá vaše váha v kuchyní? 

Pokud máte digitální váhu, možná zde najdete značku g (to jsou gramy). 1 kg váží 1000 g. Jeden kilogram odvážíte tehdy, když vám váha ukáže 1000 gramů. Zkuste něco zvážit. Můžete si vybrat. Já jsem vážila brambory. 
1 kilogram váží přibližně 16 malých bramborů. V mém případě je to o 10 gramů více. Když jeden brambor odeberu, je to jen 985 gramů. 


Gramy používáme tehdy, když chceme vážit přesněji malé věci.

Zkuste doma něco zvážit a vyfoťte mi, co váží přibližně 1 kilogram = 1000 gramů. Můžete si vybrat třeba potraviny, hračky - kostky nebo nás překvapte, co vás doma napadalo. Pokud mi pošlete fotku na nástěnku, budeme všichni moc rádi.

Vypočítejte na straně 55/ cvičení 2, 3, 4, 5.

Čtení

Přečtěte si pár stránek z vaší rozečtené knížky nebo si něco vyberte zde.

Hezký den. Moc se těším na fotky.