www.zslukasove.cz

středa 10. října 2018

První diktát

Včera jsme psali první diktát. Dnes jsem dětem dala sešity na kontrolu a opravu domů. Ne všechny jsem mohla odměnit jedničkou. Tyto známky jsou zapsány jen v sešitě, abyste měli přehled, jak by to dopadlo a kdo musí přidat.

Jak probíhá diktát?
Píšeme prozatím jen 6 - 8 slov. Nejprve řeknu celé slovo, pak po hláskách. 
Např. TETA, pak T - E - T - A, na prstech ukazujeme společně počet hlásek. Celé slovo pak žáci zapisují samostatně. Na tabuli máme přehled probraných písmen pro případ, že někdo zapomene tvar.
Kontrola diktátu probíhá tak, že všichni nahlas čteme společně hlásky a pak přečteme i celé slovo.

Za domácí úkol děti budou psát opravy. Každé špatně napsané slovo jsem jim předepsala a děti jej jednou opíšou. Dnes, protože jsem jim to potřebovala vysvětlit a ověřit si, že mě všichni pochopili, jsme opravu psali společně během hodiny. Jen jedno dítě to nemá hotovo, dokončí to doma. Opravy nebudu jako domácí úkoly zaznamenávat. Musíte si doma sešity vždy prohlédnout.

Tento týden nás čeká ještě jeden cvičný diktát a v pondělí už začneme naostro. Tak vše doma procvičte, ve třídě píšeme diktáty každý den na tabulky, ať můžu v pondělí či úterý rozdat samé jedničky.